نوشته شده توسط : تیزلند

احتمالاً نام کتاب پدر پولدار و پدر بی پول را شنیده اید، کتابی جذاب در مورد هوش اقتصادی و اینکه ذهن یک انسان ثروتمند چگونه پول به دست می آورد.اما... 

احتمالاً نام کتاب پدر پولدار و پدر بی پول را شنیده‌اید، کتابی جذاب در مورد هوش اقتصادی و اینکه ذهن یک انسان ثروتمند چگونه پول به دست می‌آورد. اما نکته‌ی جالبی در این کتاب هست که به خوبی در ابتدای راه جلب توجه می‌کند و آن وقتی است که رابرت کیوساکی نویسنده‌ی کتاب تفاوت عمده‌ی نگاه دو پدر در مورد آموزش را بیان می‌کند.

کیوساکی می‌نویسد که: هر دو به من توصیه می‌کردند خوب درس بخوانم پدر بی پول توصیه می‌کرد که زیاد درس بخوانم تا بتوانم در شرکت خوبی کار کنم. ولی پدر پولدار توصیه می‌کرد زیاد درس بخوانم تا بتوانم موسسه خوبی برای خریدن پیدا کنم.

در هر دو دیدگاه پدر پولدار و پدر بی پول اهمیت درس خواندن هویداست گرچه نتیجه‌ای که از درس خواندن به دست می‌آید متفاوت است ولی هر دو والد می‌دانند که آینده‌ای که در آن فرزند بی اطلاع و فاقد سواد لازم باشد چندان روشن نیست. و این همان نقطه‌ای است که باید به آن خوب فکر کرد، بدون آموزش درست و زچندان نمی‌توان آینده‌ی خوبی برای فرزندان متصور شد.

خواه‌ناخواه آگاهی به همین موضوع باعث می‌شود که والدین با هر زمینه‌ی فکری در تلاش باشند تا برای فرزندانشان یک آموزش خوب را فراهم کنند تا بتوانند آینده‌ی مناسبی برای فرزندانشان بسازند. از آموزش زبان انگلیسی در مقاطع پایین گرفته تا کلاس‌های کنکور و آزمون‌های مختلف.

نمی‌توان انکار کرد که بذر موفقیت یک انسان بستگی به نوع آموزش و دیدگاهی دارد که در کودکی و نوجوانی نسبت به موفقیت و آموزش در او کاشته می‌شود.

به خاطر همین فشار زیادی به والدین از این نظر وارد می‌شود چون وقتی فرزندان در زندگی‌شان موفق نیستند این والدین هستند که خود را مقصر قلمداد می‌کنند که نتوانسته‌اند به درستی با فرزندشان برخورد کنند. والدین هستند که استرس بیکاری یا نرسیدن به هدف فرزندانشان را به بار می‌کشند.

از سوی دیگر به این دلیل که یک مادر عهده دار تربیت و آموزش فرزندان است می‌توان گفت که قسمت اعظم این بار بر دوش مادران است. یک مادر به اندازه‌ی فرزندش استرس شب امتحان، استرس قبولی در رشته‌ی مورد علاقه، استرس دیر رسیدن به جلسه‌ی کنکور را دارد. شاید این سوال مطرح باشد که چگونه می‌توان از بار این فشار کاست؟

درست است که فشار بسیاری به بچه‌ها به خاطر این موضوع وارد می‌شود ولی عمده‌ی استرس نیز به والدین منتقل می‌شود چون با استرس و اضطراب عدم موفقیت فرزندانشان روبرو می‌شوند.

ولی چگونه می‌توان از این استرس‌ها کاست و یا راهی برای بهبود آموزش فرزندان یافت که بتوان سریع‌تر به نتیجه رسید؟

کلوپ مادران هوشمند

کلوپ مادران هوشمند که در یک سال پیش تاسیس شده است به سوالات متعددی جواب می‌دهد. بسیاری از این سوالات پیرامون نحوه‌ی پیشرفت فرزندان در امتحانات، امتحانات تیزهوشان، کنکور و برنامه ریزی درسی است.

با طرح سوال و جواب در این کلوپ شما می‌توانید به جواب سوالات خود برسید، طرز کار این کلوپ بسیار ساده است با وارد کردن ایمیل و پرسش خود جواب‌ها را بگیرید و یا با مشاورین در ارتباط باشید.

اگر گشتی هم در مبحث‌های قبلی داشته باشید امکان زیادی دارد که جواب سوالات خود را بیابید. سوالاتی مانند برنامه ریزی برای درس خواندن، روتین شدن جریان یادگیری در فرزندان، آزمون تیزهوشان و ....

به تمامی این سوالات به طور صریح و مختصر پاسخ داده شده است. مشاورین در کلوپ مادران هوشمند علاوه بر

پاسخ دهی به صورت متن، پرسش‌های بسیار پر تکرار و ویژه را از طریق ویدئو پاسخ می‌دهند.

کلوپ مادران هوشمند همچنین با در اختیار گذاشتن مشاورینی به مادرانی که سوال های ویژه دارند این امکان را فراهم می‌سازد که بدون محدودیت سوالات خود را بپرسید. هرکجای ایران که باشید با طرح سوال در کلوپ مادران هوشمند می‌توانید به نتیجه برسید. اگر مشکلات آموزش فرزندانتان ذهن شما را درگیر کرده است کلوپ مادران هوشمند راهی آسان برای یافتن جواب است.



:: موضوعات مرتبط: اخبار تیزهوشان , مطالب و مقالات علمی , ,
:: برچسب‌ها: هوش اقتصادی , موفقیت تحصیلی , تربیت و آموزش فرزندان , کلاس‌های کنکور , پیشرفت فرزندان , امتحانات تیزهوشان ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیزلند

دانش آموزان چگونه می توانند موفق باشند؟موفقیت و پیشرفت تحصیلی فرزندان، یکی از دغدغه های همیشگی والدین می باشدو آن ها همواره برای ارتقاء تحصیلی فرزندانشان تلاش می کنند.

موفقیت و پیشرفت تحصیلی فرزندان، یکی از دغدغه های همیشگی والدین می باشدو آن ها همواره برای ارتقاء تحصیلی فرزندانشان تلاش می کنند. بر این اساس باید یاد آور شویم که تنها هوش و توانمندی های ذهنی بالا تعیین کننده موفیقیت نیستند.علاوه بر این دو عامل، عوامل بسیاری در این زمینه دخیل می باشند، عواملی مانند معلم ماهر و کارآزموده، حمایت خانواده و ..



:: موضوعات مرتبط: مطالب و مقالات علمی , ,
:: برچسب‌ها: موفقیت و پیشرفت تحصیلی فرزندان , ارتقاء تحصیلی ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 فروردين 1397 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد